O sportování naší rodiny a mých běžeckých začátcích

Vítám Vás!

pondělí 24. května 2010

Závody v Liberci, Lidových sadech 22.5.2010

3. závody MTB Cupu libereckého kraje

Je sobota ráno a my se po týdenní pauze znovu balíme na závody. Vyrážíme směr Liberec, kde se jede v Lidových sadech další, už 3. část dětského MTB Cupu. Kvůli dešti jsme museli vzdát středeční bike camp, tak sem jedeme poprvé. Později se od pořadatelů dovídáme, že se ani nekonal. K naší velké nelibosti cestou na sever prší. Na kraji Liberce se zavěšujeme za auto s dětským kolem na střeše a to nás bezpečně směruje až na parkoviště u Lidových sadů.
Jdeme se odprezentovat. Na první pohled je vidět, že se dnes bude zápasit s nedostatkem místa.
Vracíme se na parkoviště pro kolo, aby si náš závodník mohl zkusit vyšlápnout kopeček od startu. Trasa vede po asfaltu do kopce, asi po 100 metrech se stáčí vpravo do lesa a následuje sjezd přes kořeny a mokré jehličí k cíli. Připadá mi to celé nějak krátké, ale vzápětí pořadatel oznamuje, že předžáci pojedou tři kola.
Po ukázce trasy se začíná startovat od nejmladší kategorie do pěti let. Kolem startu začíná být těsno. Všude po stranách cesty se tlačí rodiče, děti s koly, diváci. I přesto pořadatelé vše zvládají.
Naše želízko dojelo do cíle na krásném 4. místě, což je zatím největší úspěch a hezky poskočí dopředu v celkovém bodování.
Po odjetí závodu jdeme uložit kolo do auta. U pořadatelů si vyzvedneme objednané tričko MTB Cupu 2010.
Na těchto závodech vyhlašují do pátého místa, tak se musíme zdržet, ale rádi.
Bohužel nemůžeme sledovat další kategorie, protože v prostoru startu a cíle není k hnutí. Naštěstí je hned vedle dětský koutek, který právě otvírá. Tam nám čas rychle ubíhá. Nakonec vysvitne i sluníčko.
Konečně se dočkáváme i vyhlášení, které je kvůli časovému skluzu posunuto. Náš závodník stojí sice pod bednou, ale spokojený.
Půlka MTB Cupu je za námi a nyní se můžeme těšit na 5.červen do Bedřichova.